בריחת שתן בזמן צחוק – למה זה קורה? ואיך מטפלים?

בריחת שתן בזמן צחוק

סובלים מבריחת שתן בזמן צחוק? הגעת למקום הנכון! במאמר נסביר מה הגורמים לתופעה ואיך אפשר לטפל בה בקלות וביעילות – הישארו איתנו!

בריחת שתן – סוגים

  • בריחת שתן במאמץ – התופעה מתייחסת למצבים בהן אנו מפעילות לחץ על הרחם כמו למשל בעת פעילות גופנית, עיטוש, צחוק, שיעול, או בעת קיום יחסי מין, התופעה שכיחה מאוד בקרב נשים צעירות.
  • בריחת שתן בזמן צחוק (באנגלית: Giggle enuresis) – זו תופעה השכיחה בקרב ילדים בטווח גילאים של 5-7, ובקרב בנות בתחילת התבגרותן המינית. התופעה עלולה לחלוף או להשתפר עם הגיל, אך היא יכולה להמשיך גם לבגרות.
  • איבוד שתן בדחף התופעה מתייחסת למצבים בהם מתרחשת בריחת שתן לא רצונית המלווה בתחושת דחיפות במתן שתן, התופעה הזו שכיחה בקרב נשים מבוגרות.

בריחת שתן בזמן צחוק – איך זה קורה?

בריחת שתן בזמן צחוק בקרב מבוגרים, שייכת לסוג של בריחת שתן בעת מאמץ. בריחת השתן גורמת לחצי התרוקנות, או להתרוקנות מלאה של שלפוחית השתן. שריר הסוגר של שלפוחית השתן מתכווץ בתגובה לצחוק, כלומר השרירים נמתחים ונלחצים בזמן שהם לא אמורים, וגורמים למתן שתן לא רצוני. כמו כן, התופעה שכיחה בעיקר בקרב נשים, עדיין לא נמצאה סיבה חד משמעית לגבי התרחשות התופעה.

בריחת שתן בצחוק– מדוע זה קורה?

שלפוחית השתן הוא שריר שמטרתו היחידה היא לאחסן את השתן ללא מאמץ או דליפה, ולאפשר הטלת שתן רצונית. דליפת שתן עלולה להתפרץ כאשר הרצועות התומכות בכיס השתן נחלשות. הסיבות שבגינן אתן יכולות לחוות בריחת שתן:

  • גנטיקה – בריחת שתן היא תופעה שעוברת בתורשה, במקרים רבים חולשה של רקמות כיס השתן היא תופעה מולדת.
  • פגיעה ברצפת שרירי האגן – כאשר שרירי רצפת האגן לא מתפקדים כראוי, הם יכולים להיחלש ולגרום לבריחת שתן.
  • הריון – במהלך ההריון הרחם גדל ועלול ללחוץ על שלפוחית השתן שממוקמת מתחתיו, לכן מאוד חשוב להקפיד לבצע תרגילים של חיזוק רצפת האגן.

איך מטפלים?

לפני שאתם מתחילים לטפל בתופעה באמצעות ניתוחים, אנו ממליצים להקפיד לתרגל תרגילים לחיזוק רצפת האגן, שרירי רצפת אגן חזקים יסייעו להפחית את התופעה משמעותית ואף ימגרו אותה.

תרגילים לחיזוק רצפת האגן

תרגיל מס’ 1: שכבו על הגב, הצמידו את הגב למזרון ואל תשאירו מרווח בין הגב למזרן כלל. הניחו כדור או כרית בין הרגליים ולחצו על הכדור או הכרית בעזרת שתי הרגליים, תוך כדי כווצו את שרירי הבטן והסוגרים – חזרו על התרגיל במשך 20 שניות ושחררו.

תרגיל מס’ 2: התמקמו בישיבת שש, השתדלו למקם את כפות הידיים בקו ישר לכתף, את הברכיים מקמו בקו ישר לאגן, הקטינו את שקע המותן ומשכו את הגב העליון כלפי מעלה. תרגלו נשימות תוך כדי וכווצו את שרירי הבטן, הישארו בתנוחה זו במשך 15 שניות ושחררו.

תרגיל מס’ 3: שכבו על גבכם והצמידו את הגב למזרון בלי להשאיר רווח בין גופכם למזרן, הניחו כרית מתחת לאגן. יישרו את הרגליים כלפי מעלה ובצעו ירידה של הרגליים לכיוון הרצפה, תוך כדי כווצו את שרירי הבטן והסוגרים.

מכשיר היי טאץ שור (I Touch Sure) – הפתרון המושלם לבריחת שתן

אם אתם סובלים מבריחת שתן חשוב שתכירו את I Touch Sure – מכשיר משנה חיים, ללא תופעות לוואי. המכשיר מטפל ומונע את תופעת בריחת השתן, תוך חיזוק שרירי רצפת האגן.

המכשיר מסייע בהתמודדות עם תופעות רבות כמו למשל:

  • התמודדות ומניעה של בריחת שתן.
  • שלפוחית רגיזה.
  • דחיפות במתן שתן.

דליפת שתן בעת צחוק או בכלל, זו לא תופעה פשוטה והיא עלולה לשבש את שגרת החיים באופן משמעותי. התופעה עלולה להשפיע על המצב הנפשי ולגרום להימנעות מאירועים חברתיים, או לגרום לבעיות שינה – אך אל דאגה יש פתרון, אנו ממליצים על I Touch Sure לטיפול אפקטיבי בבריחת שתן. בבריאות אונליין  אנו מתמחים בשיווק של מגוון רחב של מכשירים שנועדו לחזק את רצפת האגן, המוצרים שלנו סייעו לאלפי אנשים לשפר את מצבם הבריאותי. הקניה דרכנו מאובטחת, ויש לנו שירות לקוחות מצוין ואדיב. אנחנו כאן עבורכם לכל שאלה וייעוץ.

מעוניינים במידע נוסף על בריאות רצפת האגן?

בקרו פורטל הישראלי לבריאות רצפת האגן: https://pelvicfloor.co.il/

כמו כן, ניתן להוריד מדריך מיוחד לחיזוק רצפת האגן בלחיצה כאן

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.