עצב הואגוס- סוד הקשר בין הגוף לנפש

בעבר הלא רחוק היו אלה רק מסורות עתיקות שהכירו בקשר ההדוק בין הגוף לנפש והאמינו שהדרך לבריאות הגוף עוברת בנפש. עם השנים, גם ברפואה הקונבנציונלית החלו להעמיק במחקרים על הקשר הזה. עוד ועוד מחקרים מתפרסמים מידי שנה על הקשר ההדוק הזה, כשבמרכזם מתגלה החלק בגוף שקושר בין הכל:

עצב הואגוס

עצב הואגוס הוא עצב גולגלתי ועיקר תפקידו הוא לעצבב איברים פנימיים בגוף. במילים אחרות- זה העצב שאחראי על תפקודם של הכי הרבה מערכות ואיברים בגוף. הוא משפיע ישירות על רמת הדלקתיות בגוף, על תפקוד הריאות, על תפקוד הלב, מערכת העיכול ועוד.

כאשר העצב הזה מאוזן, הוא מסייע בריפוי מחלות כרוניות, מרגיע דלקות, מפחית דיכאון, סטרס, מיגרנות, בעיות עיכול, משפר את יכולת החשיבה והריכוז ומרגיע את הגוף.
וכמובן, כשהוא לא מאוזן, הוא יכול לגרום להופעת כמעט כל מחלה בגוף.

אז איך מאזנים את עצב הואגוס?

תתפלאו אבל הדרך הכי יעילה לאזן את עצב הואגוס היא גם הכי פשוטה: הנשימה!

מסתבר שכאשר אנחנו מאטים את הנשימה שלנו לקצב של כ 6-7 נשימות בדקה, אנחנו למעשה, משדרים למוח שלנו באמצעות עצב הואגוס שאנחנו ברגיעה, שאין סכנה ושזה בסדר להירגע. כלומר, עבור המוח זה איתות “אין סכנה, אפשר להפנות את המשאבים לריפוי/ בניה”.

כאשר מבצעים את הנשימה במשך כרבע שעה כל יום, העצב המופלא הזה נכנס לאיזון ואיתו מגיעות התועלות המופלאות שהזכרנו כאן קודם.

קיימות מספר דרכים לבצע נשימה טיפולית ביניהן מדיטציות שונות (מיינדפולנס, טרנסנדנטלית ואחרות) או מכשירי ביופידבק המסייעים בהתמדה ובהגעה לקצב הנשימה המתאים (רספירייט, קלמיגו לדוגמא). חלק מהאנשים, שמכירים באתגר ההתמדה ומתקשים להתמקד בצורה נכונה במהלך מדיטציה, מעדיפים מכשיר ביפידבק שמתאים עצמו אישית אליהם ומכוון אותם לביצוע נשימה טיפולית.

לסיכום, הדרך להפעיל את הקשר גוף- נפש לריפוי ואיזון המערכות היא באמצעות איזון עצב הואגוס.

איזונו ניתן להפעלה על ידי קצב נשימה שזכה לכינוי “נשימה טיפולית” בהתמדה ובתדירות קבועה.

 

מאחלים לכם רק בריאות.

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.